Marketingplan.

De basis van je marketingactiviteiten

Het begin...

Een marketingplan staat aan de basis van je marketingactiviteiten. Een compact en operationeel plan zorgt ervoor dat al je marketingactiviteiten met elkaar in verbinding staan en dat er één lijn wordt gevolgd. Een marketingplan bestaat uit verschillende onderdelen:

  • Wie ben je en waar staat je bedrijf voor?
  • Welke producten of diensten bied je aan?
  • Wat zijn je onderscheidende kenmerken ten opzichte van je concurrenten?
  • Wie wil je bereiken? Wat is je doelgroep?
  • Waar bevindt jouw doelgroep zich? In welke groepen verenigen zij zich? Welke media consumeren ze?


Marketingmiddelen

Wanneer deze vragen beantwoord zijn, kun je gaan onderzoeken wat voor jouw bedrijf de belangrijkste marketingmiddelen zijn om in te zetten. Richt je je met name op online kanalen? Of bevindt een groot deel van jouw doelgroep zich offline? Zo ja, op welke manieren kun je ze dan het best bereiken? Als je alle mogelijke marketingmiddelen in je marketingplan verwerkt hebt, kun je op basis van je budget keuzes gaan maken voor de marketingkanalen die jij in wilt zetten.

Onze werkwijze

In het marketingplan kun je van ons verwachten dat we kritisch kijken naar de huidige middelen. Op basis van een zoekwoordenanalysedoelgroepanalyse en Google Analytics geven we in een praktisch plan advies om je mediakanalen te optimaliseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het optimaliseren van een website, door middel van een goede sitemap, SEO-teksten, conversiemogelijkheden etc.

Daarnaast adviseren we je op welke wijze de beoogde doelgroepen het beste kunnen worden bereikt. We staan in dit advies stil bij zowel on- als offline communicatiemiddelen, zoals Google Adwords, Facebook, LinkedIn, magazines, websites en events. Ons marketingplan sluiten we af met een kostenoverzicht, waarin je de budgetten vindt die we adviseren per mediakanaal en ook wat de kosten zijn wanneer onze marketeers de campagnes voor je uitvoeren.