Content strategie.

Wees relevant op het juiste kanaal

Bereiken op het juiste moment...

Het is goed om veel content over jouw merk of product te maken, zodat je klant een goed beeld heeft van wie je bent en wat je precies doet. Ook geef je door middel van contentcreatie weer hoeveel kennis je van de markt en producten hebt, waardoor de klant jouw bedrijf als specialist gaat zien en uiteindelijk voor je kiest. Maar dan is het wel belangrijk dat je je doelgroep op het juiste moment én via het juiste kanaal bereikt. Het heeft namelijk niet veel zin om je klant op al je kanalen te overspoelen met jouw content, wanneer hij daar helemaal niet op zit te wachten.

Onze rol

Stap één bij het maken van content is om te bedenken wat je boodschap is en in welke fase je lezer zich bevindt wanneer hij jouw content leest of bekijkt. Orienteert hij zich nog op je producten en diensten? Of is hij al wat verder en is er juist behoefte aan wat diepgaandere content of bijvoorbeeld ervaringen van andere gebruikers? Met dit proces kunnen wij je helpen. We denken met je mee over interessante en relevante content die je kunt creëren voor jouw merk en bekijken hoe en wanneer je de content het beste kunt verspreiden. Dit alles vatten we samen in een content planning of content kalender. Vragen waarop wij antwoord geven:

  • Welke content is relevant?
  • Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan?
  • Op welk moment publiceer ik welke content?
  • Welk kanaal is het meest geschikt voor welke content?
  • Hoe optimaliseer ik mijn content?