Praktijkcase: maak kennis met Sock, Air Sock.

avatar

Posted by Iris - 12 april, 2018

Paas-High-Care-Laundry-Cleaning-Dock35Marketing.jpg

Praktijkcase: maak kennis met Sock, Air Sock 

In deze praktijkcase neem ik je mee in onze samenwerking met Paas Westerbork. We schreven voor hen een marketingplan en ontwikkelden aan de hand hiervan een Google Adwords campagne en videoanimatie. Een videoanimatie die leidde tot een nieuwe mascotte: Air Sock. Lees hier hoe dit bedrijf op de kaart werd gezet.

Paas Westerbork is van oorsprong een klusmontagebedrijf. Door de jaren heen werden daar enkele andere bedrijfsonderdelen aan toegevoegd. Eén hiervan is de in 2017 opgerichte High-Care Laundry Cleaning wasserij: een 100% hygiënische wasserij voor textiel- en luchtventilatie, zoals airsocks. Hun wens: het vergroten van de naamsbekendheid van High-Care Laundry Cleaning.

De weg naar meer naamsbekendheid startte bij het maken van een marketingplan. Hierin formuleerden we aan de hand van de probleemstelling enkele doelen, een positionering, maakten we een doelgroep analyse en gaven we advies via welke kanalen deze doelgroep effectief te bereiken is.

Betere vindbaarheid in Google

Om je naamsbekendheid te vergroten is het van belang om goed vindbaar te zijn in Google. Dit kan middels Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Om beter vindbaar te worden in de organische zoekresultaten van Google is het belangrijk dat je website relevante content bevat. Om deze reden benadrukten we in het marketingplan het belang van het plaatsen van meer relevante informatie op de website.

Helaas gaat er aardig wat tijd overheen voordat Google nieuwe pagina’s van een website heeft geïndexeerd. Het toevoegen van content zorgt dus niet direct voor een betere vindbaarheid. Om op de korte termijn een betere vindbaarheid te hebben, richtten we Google Adwords campagnes in voor Paas Westerbork. In deze campagne lag vooral de nadruk op zoekwoorden gerelateerd aan airsocks. In de toekomst breiden we deze campagne steeds verder uit.

Van animatie naar mascotte

Aangezien Paas Westerbork met haar High-Care Laundry Cleaning een complexe dienst aanbiedt, adviseerden we Paas Westerbork om een animatievideo te laten maken. Een animatie is namelijk dé manier om een proces op een overzichtelijke manier uit te leggen. Daarnaast leent een video zich goed voor een brede verspreiding via bijvoorbeeld social media kanalen en e-mailingen. De video die we maakten legt de nadruk op de mogelijkheid tot het 100% hygiënisch reinigen van airsocks.

Het resultaat: een informatieve en vermakelijke animatie waarin Air Sock de hoofdrol vertolkt. Air Sock is een figuur in de vorm van een airsock, die aan de hand van zijn eigen ervaringen vertelt hoe het is om in de high-care wasserij van Paas te worden gereinigd.

De klant was zo enthousiast over de animatie en het figuur dat we introduceerden, waardoor ze Air Sock tot mascotte omtoverden. Zo heeft Air Sock nu een eigen LinkedIn pagina waar hij graag in contact komt met zijn connecties:

 Paas-LinkedIn-Dock35MarketingPaas-high-care-laundry-cleaning-linkedin-chat

Daarnaast wordt Air Sock op de bedrijfsauto geplaatst en is de mascotte verwerkt op het High-Care Laundry Cleaning Hygiëne Certificaat dat na reiniging aan klanten wordt gegeven.

Paas-Certificaat-Dock35Marketing

Benieuwd hoe u de naamsbekendheid van uw bedrijf kunt vergroten? 

Neem contact met ons op

 

Topics: Video, Online Video, Social Media Marketing, offline marketing, Naamsbekendheid, video marketing, animatie, marketingplan


Recent Posts

Geef jij deze fundamentele pijlers binnen jouw strategie genoeg aandacht?

read more

Hoe speel je in op de trend Voice Search?

read more

Hoe je Analytics gebruikt bij de bouw van je nieuwe website

read more