Conversies verhogen met microcopy.

avatar

Posted by Kirsten - 20 juni, 2017

microcopy.jpg

Conversies verhogen met microcopy

Weleens gehoord van microcopy? Misschien niet, want deze definitie hoor je niet elke dag. Toch ben je er in zekere zin wel dagelijks mee bezig. Maar in welke context eigenlijk? In de meeste gevallen wordt het geassocieerd met conversies. Bijvoorbeeld als je deze wil verhogen. Om een duidelijk beeld te schetsen: microcopy omvat onder andere tekst die knoppen, formulieren, pop-ups, pay-offs en dergelijke versterkt om doelen te bereiken.

Waar het op neer komt is dat het gaat om korte teksten ofwel miniteksten. Een soort tekst die al sinds jaar en dag bestaat, maar vaak vergeten wordt. Ofwel het belang wordt veelal onderschat. Onterecht, want microcopy kan call-to-actions in buttons extra ondersteunen. Goede voorbeelden hiervan zijn onder andere de teksten van Spotify en Netflix.

Nu je voorbeelden hebt gezien is het tijd om zelf aan de slag te gaan. Het doel waar je misschien wel aan wil werken is het verhogen van conversies. Wat betekent dat je slim en strategisch moet nadenken over tekst. Onderzoek wijst namelijk uit dat slechts 28% van de bezoekers daadwerkelijk teksten deels leest. Dit percentage is laag. Met andere woorden ellenlange teksten schieten hun doel voorbij. Wat wel gelezen wordt zijn koppen, streamers, de eerste zin, tussenkopjes, opsommingen, call-to-actions en alle tekst in buurt van een button. Besteed daarom aandacht aan copy rondom de button. Deze tekst zet de button namelijk in de spotlight. Het bepaalt tevens of er op geklikt wordt of niet. Stel potentiële klanten daarom gerust met feitelijke informatie, USP’s en voordelen. Wat je zult merken is dat microcopy een kwestie is van A/B testen, analyseren en opnieuw testen. 

Van plan om aan de slag te gaan met microcopy? Neem dan eens contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Meer lezen over content marketing?

Topics: microcopy, Content Marketing


Recent Posts

Wat het nut is van een contentkalender en hoe je deze maakt

read more

Beginnen met content marketing? Niet zonder persona’s

read more

Word relevanter voor je doelgroep met Responsive Ads Search van Google Ads

read more