Contentmarketing, de basis.

avatar

Posted by Kirsten - 24 april, 2019

contentmarketing de basis

Tegenwoordig willen veel bedrijven aan de slag met contentmarketing. Waarom? Contentmarketing is het nieuwe(?!) fenomeen waar je iets mee moet. Maar is de ontwikkeling wel zo nieuw? We mogen hier onze vraagtekens bij zetten gezien contentmarketing al terug gaat naar 4.200 jaar voor Christus. In deze tijdsperiode zijn er namelijk al tekeningen gemaakt in de vorm van grotschilderingen.

Geen nieuw fenomeen

Ofwel een vorm van content waarmee een verhaal vertelt wordt. Hoewel contentmarketing pas echt een containerbegrip is sinds 2013, is het dus geen nieuw fenomeen. Slechts een ontwikkeling wat de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt.

Evolutie contentmarketing 

Wat we kunnen concluderen is dat de basis voor contentmarketing al enige tijd geleden is gelegd. Waar we het ongetwijfeld over eens zijn is dat de basis van contentmarketing in de loop van de jaren wel wat is veranderd. Net als de mens heeft het een evolutie doorgemaakt. Zo is het de afgelopen jaren een steeds belangrijker onderdeel geworden binnen je marketingstrategie.

Mede door de opkomst van sociale media is content bepalend voor de manier waarop je doelgroep reageert op hoe jij je profileert op het wereld wijde web. Met het ontwikkelen en publiceren van interessante en relevante content kan je op slimme wijze een grote hoeveel exposure en interactie genereren. Samengevat draait het bij contentmarketing om de ontwikkeling van aantrekkelijke content en het verspreiden ervan op de juiste kanalen (paid, owned en earned) om uiteindelijk je beoogde doelen te bereiken. Van het begin tot einde, in deze whitepaper lees je alles over contentmarketing.

whitepaper contentmarketing

Topics: Marketing, strategie, Contentmarketing, Content, contentstrategie


Recent Posts

Waarom valt de ROI van mijn marketinginzet tegen?

read more

Wat is de beste tijd om iets te posten op social media?

read more

Help! Hoe verhoog ik mijn aantal websitebezoekers?

read more